|
Post by Thomá on Apr 5, 2006 20:45:08 GMT 6
Wil je je frustraties kwijt? Hier is de geschikte plaats.
|
|
|
Post by Thomá on Apr 5, 2006 20:46:38 GMT 6
Aah, ik ben bezig aan een taak. 'k Moet 5000 woorden uit mijn duim zuigen en 'k zit nog maar aan aan 2000. Ddju, man. Naar school gaan, 't is ook niet alles.
|
|
|
Post by Thomá on Apr 6, 2006 2:57:59 GMT 6
Nog 1000 woorden... en dan alles nog eens kritisch lezen. Maar dat zal voor morgen zijn.
|
|
|
Post by Thomá on Apr 6, 2006 4:21:25 GMT 6
Beste lezer van deze topic,
ge zult mij wellicht een zaag vinden dat ik hier wederom post, maar nu heb ik echt een probleem!
Deze middag dacht ik: "in 5000 woorden de Belgische positie ten aanzien van de Irak-crisis uitleggen is geen sinecure, en zal wellicht bloed, zweet en tranen kosten."
Maar beetje bij beetje kreeg mijn verhaal vorm. Nu heb ik reeds 4416 woorden. Het einde is dus in het verschiet, zou men denken. Probleem is echter wel dat ik vrees dat ik méér dan 5000 woorden zal nodig hebben om mijn betoog tot een goed einde te brengen. En dat mag niet, van de professor. Ik moet nog één hoofdstuk schrijven (over 'bureaucratic politics', voor de geïnteresseerden) én een conclusie. 't Zal dus spannen.
Hoe het zal aflopen? Dat leest U in één van mijn volgende posts.
Groeten, A. Solzjenitsyn.
P.S.: hier van tijd tot tijd mijn beklag doen, doet echt deugd.
|
|
|
Post by Thomá on Apr 6, 2006 5:30:26 GMT 6
Joehoe, ze is af!!! ;D ;D ;D Enkel nog het besluit schrijven. Maar dat is voor morgen. Na een deugddoende nachtrust. Maar eerst een pintje drinken.
|
|
|
Post by henkie on Apr 6, 2006 12:18:26 GMT 6
|
|
|
Post by Thomá on Apr 6, 2006 16:06:02 GMT 6
Spijtig hé,
er zit niets anders op dan zelf te beginnen brouwen en stoken. Een Napoleon trippel, da zou toch smaken...
|
|
|
Post by Thomá on Apr 7, 2006 0:14:55 GMT 6
Man, man, man, dat is hier rustig op het forum. Vakantie zeker?
Na het succesvol afwerken van mijn vorige taak (zie supra), moet ik reeds beginnen aan een volgende. En ik heb geen goesting, en bijgevolg geen inspiratie.
|
|
|
Post by blond on Apr 7, 2006 3:10:42 GMT 6
Gaat de prijs van het bier weer de hoogte in??? Verdammerung.
|
|
|
Post by Jacob van Heemskerck on Apr 7, 2006 3:22:45 GMT 6
voor ik hier de quote van de maand neerpoot, heb ik eerst een klein vraagje: staat bier op den index?
|
|
|
Post by Thomá on Apr 7, 2006 4:06:25 GMT 6
HET indexcijfer van de consumptieprijzen is een indicator voor de evolutie van het prijsniveau van de consumptiegoederen van de gezinnen. Het wordt berekend als de verhouding tussen de prijs van de maand van een korf producten en de prijs van dezelfde korf tijdens het basisjaar. Het is onmogelijk om de totaliteit van goederen en diensten die op de markt aanwezig zijn, op de voet te volgen. Daarom wordt gewerkt met een representatief staal (de korf), die het bestedingsgedrag van gemiddelde gezinnen weerspiegelt.
Wat kan je nu concreet met deze indicator doen? Wetenschappelijk wordt het indexcijfer gebruikt om het economisch welzijn van het land te evalueren. De inflatie (de goederen worden duurder en de waarde van het geld daalt) of deflatie wordt er rechtstreeks van afgelezen. Ten tweede vervult het indexcijfer een sociale functie. De indexering van loon, huur of sociale toelagen volgt zijn tempo. Hier schuilt een addertje onder het gras. In 1994 besliste de regering de gezondheidsindex in te voeren. Deze indicator komt overeen met het standaardindexcijfer met uitzondering van een twintigtal producten. Het gaat onder meer om alcohol, tabak, benzine en diesel. Lonen en huurprijzen volgen de gezondheidsindex. Als de regering beslist extra accijnzen te heffen op een van de uitgesloten producten, zal je dit niet weerspiegeld zien in een stijging van je inkomen.
Door deze maatregel uit 1994 is het dus zo dat het niet uitmaakt of bier duurder wordt of niet. Je loon of wedde zal er niet door veranderen.
|
|
|
Post by Jacob van Heemskerck on Apr 7, 2006 5:08:45 GMT 6
ok, dan doe ik maar geen gevatte quote
p.s. bedankt voor de volledige maar bevattelijke uitleg
|
|
|
Post by ce on Apr 8, 2006 18:16:14 GMT 6
geen frustraties, wel ongelofelijken dorst !!!!
|
|
|
Post by ce on May 8, 2006 21:32:50 GMT 6
Het vorige nog steeds een feit is !!!!
|
|
|
Post by phidias on May 9, 2006 1:16:59 GMT 6
Alsjeblieft Cé!:
|
|